Od września 2016 r. nauczyciele, wraz ze swoimi uczniami realizowali międzynarodowe projekty na platformie eTwinning. Uczniowie poznali rówieśników z innych krajów Unii Europejskiej, próbowali przełamywać barierę językową i kulturową. Wspólnie realizowali określone zadania, wykorzystując narzędzia TwinSpace, Dzięki temu uczniowie uczyli się otwartości na inne kultury oraz kształtowali postawy wzajemnego szacunku i tolerancji.
Ewa Rduch
projekt "CREATIVE
NUMBERS"
Do współpracy zgłosiły się szkoły z Rumunii, Litwy, Łotwy,
Czech, Turcji, Macedonii, Polski, Włoch oraz Ukrainy.
Jego celem jest zachęcenie uczniów do własnej kreatywności,
innego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość i dostrzeżenie czegoś innego
w zwykłym dobrze nam znanym świecie
liczb. Udział w projekcie dodatkowo stanowi
możliwość zaprezentowania swojego kraju, miasta i szkoły, uczniom z innych
krajów.
Zadaniem uczestników tego projektu jest ciekawe, kreatywne, a czasami nawet zagadkowe
przedstawienie świata liczb, który gdzieś możemy
dostrzec w kształtach, formach czy zjawiskach. Wyobraźnia uczniów sprawia, że w czymś oczywistym, znanym i codziennym
mogą ukrywać się liczby, te najprostsze 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, tylko trzeba je tam zobaczyć, a potem przedstawić w formie pracy plastycznej,
krzyżówki liczbowej, zagadki lub gry matematycznej. Uczniowskie prace
stworzą Galerię Kreatywnych Liczb, która
znajdzie swoje miejsce w pracowni matematycznej i jednocześnie zostanie
zaprezentowana na twinspace.
Koordynator projektu Ewa Rduch
Barbara Polnik
projekt - “Show where and how you learn”
“Pokaż gdzie i jak się uczysz”
W tym projekcie uczniowie z europejskich szkół przedstawiali
się i kręcili filmiki o szkole, aby pokazać gdzie i jak się uczą. Uczniowie
pokazali swoje miasto, swoją szkołę, sale lekcyjne i prace jakie wykonują na
lekcjach. Filmy umieszczali na międzynarodowej platformie międzynarodowej
etwinning. Chętni uczniowie robili prezentację PowerPoint i komputerowe
plakaty, aby zaprezentować prace praktyczne, które wykonują na lekcjach.
Koordynator projektu B.Polnik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz