czwartek, 8 grudnia 2016

Projekty eTwinning cz.4


Ewa Lis
projekt  "How do you say w ...?"
Celem projektu jest szukanie odpowiedzi na pytanie: How do you say w ...? Prezentowanie przez nauczycieli i uczniów z innych krajów, jak uczą się języka angielskiego. Wskazanie jak łatwo, bezstresowo i w przyjemny sposób można  uczyć się innego języka! 
Aby ułatwić naukę  nowego języka – drugiego obok narodowego, w projekcie zaproponowano pracę w grupach, korzystanie z gier planszowych, gier online, narzędzi ITC ebook, cyfrowy plakat, czat, e-mail, Forum, video i wymianę doświadczeń  na TwinSpace oraz korzystanie z metody Clil. Projekt obejmuje  wszystkie przedmioty obowiązujące w młodszym wieku szkolnym. Przystąpiły do niego następujące szkoły:  Hiszpanii, Ukrainy, Włoch (3 szkoły z różnych miast), Polski, Turcji.

Nadrzędnym celem projektu jest uwrażliwienie dzieci na język angielski i osłuchanie z nim oraz kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową formę zajęć. Projekt realizuje cele kształcenia
zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół).
 Cele te zakładają między innymi: 
-wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. (...). 
- dąży się do ukształtowania systemu wiadomości i
umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata (...) 
-dbałość o to, by dziecko było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. 
Ewa Lis












Ewa Brzezińska

                                        Projekt: "How do you say in … ?" czyli "Jak to powiedzieć w ..."


O projekcie
Głównym celem projektu jest nabycie pewności siebie przez małych uczniów w posługiwaniu sie językiem angielskim jako drugim językiem, przy jednoczesnym rozwijaniu umiejętności ICT.
Nauczyciele z partnerskich szkół wymieniają się między sobą sposobami uczenia się języka  angielskiego, a konkretne przykłady zamieszczają na platformie TwinSpace, co jest kluczowym elementem całego projektu.

W dzisiejszym świecie dwujęzyczność jest znaczącą umiejętnością, a
osoba dwujęzyczna to nie ktoś, kto w równym stopniu opanował dwa języki.
 Dwujęzyczność (bilingualism) to umiejętność tworzenia zrozumiałych wypowiedzi w każdym ze znanych języków. Drugi język staje się narzędziem dla rozwoju poznawczego, intelektualnego, społecznego i emocjonalnego. Zatem celami edukacji dwujęzycznej jest:
·         rozwijanie inteligencji językowej ( uczeń orientuje się w zagadnieniach w obu językach) oraz ogólnej,
·         wspomaganie wszechstronnego rozwoju,
·         satysfakcja z naturalnego wypowiadania się  i rozumienia w obu językach,
·         wpływanie na zdolności poznawcze i inteligencje,
·         rozwijanie kreatywnego myślenia.
 Ewa Brzezińska









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz