Ewa Lis
projekt "How do you say w ...?"
Celem projektu jest szukanie
odpowiedzi na pytanie: How do you say w ...? Prezentowanie przez nauczycieli i
uczniów z innych krajów, jak uczą się języka angielskiego. Wskazanie jak łatwo,
bezstresowo i w przyjemny sposób można uczyć
się innego języka!
Aby ułatwić naukę
nowego języka – drugiego obok narodowego, w projekcie zaproponowano
pracę w grupach, korzystanie z gier planszowych, gier online, narzędzi ITC ebook, cyfrowy plakat, czat,
e-mail, Forum, video
i wymianę doświadczeń na TwinSpace oraz
korzystanie z metody Clil. Projekt obejmuje
wszystkie przedmioty obowiązujące w młodszym wieku szkolnym. Przystąpiły
do niego następujące szkoły: Hiszpanii, Ukrainy, Włoch (3 szkoły z różnych miast), Polski, Turcji.
Nadrzędnym
celem projektu jest uwrażliwienie dzieci na język angielski i osłuchanie z nim
oraz kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zabawową
formę zajęć. Projekt realizuje cele kształcenia
zawarte w podstawie
programowej dla I etapu edukacyjnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 w sprawie podstawy programowej wychowania
przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół).
Cele te zakładają między innymi:
-wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym,
społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. (...).
- dąży
się do ukształtowania systemu wiadomości i
umiejętności
potrzebnych do poznawania i rozumienia świata (...)
-dbałość
o to, by dziecko było świadome przynależności społecznej (do rodziny, grupy
rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania o
przyrodę.
Ewa Lis
Ewa Brzezińska
Projekt: "How
do you say in … ?" czyli "Jak to
powiedzieć w ..."
O projekcie
Głównym celem projektu jest nabycie pewności siebie przez małych uczniów w
posługiwaniu sie językiem angielskim jako drugim językiem, przy
jednoczesnym rozwijaniu umiejętności ICT.
Nauczyciele z partnerskich szkół wymieniają się między sobą sposobami uczenia się języka angielskiego, a konkretne przykłady zamieszczają na platformie TwinSpace, co jest kluczowym elementem całego projektu.
Nauczyciele z partnerskich szkół wymieniają się między sobą sposobami uczenia się języka angielskiego, a konkretne przykłady zamieszczają na platformie TwinSpace, co jest kluczowym elementem całego projektu.
W dzisiejszym świecie dwujęzyczność jest znaczącą umiejętnością, a osoba dwujęzyczna to nie ktoś, kto w równym stopniu opanował dwa języki.
Dwujęzyczność (bilingualism) to umiejętność
tworzenia zrozumiałych wypowiedzi w każdym ze znanych języków. Drugi język
staje się narzędziem dla rozwoju poznawczego, intelektualnego, społecznego i
emocjonalnego. Zatem celami edukacji dwujęzycznej jest:
·
rozwijanie inteligencji
językowej ( uczeń orientuje się w zagadnieniach w obu językach) oraz ogólnej,
·
wspomaganie wszechstronnego rozwoju,
·
satysfakcja z naturalnego wypowiadania
się i rozumienia w obu językach,
·
wpływanie na zdolności poznawcze i
inteligencje,
·
rozwijanie kreatywnego myślenia.
Ewa Brzezińska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz